Wednesday, December 4, 2013

AKU INGIN MENYALA DALAM MATAMU



Ingin saja aku berlari 
sejauh mungkin dari rasa ini
sehingga nafasku berserakan
kerna sudah bermusim rindu ini 
merenggut damai
aku longlai..terkapai.

Telah juga rindu ini
kusandarkan pada keletihan
namun jemu itu tidak pernah tau
andai aku juga letih
menata diksi juga aksara
untukku terjemahkan menjadi bahasa
yang seindah-indahnya.

Mungkin juga aku sudah terbiasa
diseret kerinduan yang maha sakit
bahkan tetes-tetes airmata ini
menjadi peneman paling akrab
inilah kesan atas gurat kedukaan
yang melelar perasaan
namun ku lantunkan pada sang ombak
biarlah kesemua rindu ini
usai dan kepergian.

Pada malam yang lengang ini
telah ku hanyutkan debu-debu sendu
biar ia sirna..
ada kata-kata yang ranum
yang gugur dari bibir lesuku
dengarkanlah kata-kataku
"duhai kamu...malam ini aku ingin menyala dalam matamu.."


No comments:

Post a Comment