Saturday, December 14, 2013

PENCARIAN RINDU



Pernahkah kamu bertanya
apakah aku rindu..
 pada sapamu yang tergugu
pada angin yang menghempas ingin
dan pada ikrar yang melingkar
di jari manisku ini...
biar aku beri jawabnya
iya..sungguh aku rindu.

Malam ini tiada batas sekat
kerinduan ini akan menembus langit
akan ku baringkan ia di altar gelap
kesayuan ini akan menemaniku
untuk menantang kelam
meski aku di simpang cemas
kerana tidak ku tahu arah tujuku
namun aku pasti akan bermuara
kearahmu...aku tertuju.

Pertikaian antara aku
dan juga malam..
langsung menyulut sengketa
namun tiada derai sesal yang gugur
tidak ! itu bukan aku !
lambaianmu adalah peluk lembut
yang menuntunku pada ketenangan
andai ada lelah sekalipun
akan ku duduk barang sebentar
akan ku luluhkan airmata ini semaunya
biar dukaku larut bersama hujan.

Malam ini aku bergandingan
bersama kesedihan juga kesayuan
bergelayut di langit pilu
memporak-perandakan cakerawala
biar usai segala pencarian ini
sehinggalah kamu aku temui.








No comments:

Post a Comment