Tuesday, December 17, 2013

PRIA KU...



Pria ku...
mengapa ada resah yang tersibak 
ia seolah kembang api yang mewarnai
hamparan lagit tepat di atas kepalamu
seakan ada sejuta pertanyaan pilu
dan berjarak sejengkal dari mentari
membuatkan hatimu meleleh sayu
dikejauhan ini aku terus memerhati.

Pria ku..
bukankah aku telah bersabda
kala bintang mengimarahkan malam
aku menggantungkan janji-janji
bersama tetes airmata yang mengucur
telah ku katakan padamu andai aku
adalah kembang yang bakal menghiasai
taman-taman yang indah di hatimu
lalu...ada apa denganmu pria ku ?

Akan aku percepatkan langkahku ini
sambutlah hadirku nanti
di gerbang halilintar yang terbuka
sambutlah aku penuh mesra
kerana tidak lagi akan wujud jarak
yang membataskan atau menghalangi
maka pintaku padamu hanya satu
jadilah kamu kesatria yang selalu sedia
untuk menghadapi segala-galanya
dan jari-jari hangatku ini..
akan selalu menadah doa setiap hari.





No comments:

Post a Comment