Sunday, December 1, 2013

PEREMPUAN BERWAJAH SAYU


                                                    Wajahku...
apa bezanya dengan kesuraman hujan?
sama saja bukan..?
umpama daun yang dicumbui embun
tetap pasrah dalam kebasahan
ya..itulah aku
seorang perempuan berwajah sayu
berjalan di tanah bernama kehidupan
bersama doa-doa dan harapan.

Di guyuran hujan..
ada bait-bait sajak yang ku jatuhkan
berceceran dan teresap di jiwa bumi
maka alam ini..
merasai aku..memahami aku
maka ku lewati lagi hari
meski bersama kegamangan hati
ya..inilah aku
seorang perempuan yang berwajah sayu.

Namun..ada cinta di mataku
cinta yang hanya menunggu waktu
untuk duduk diam disampingmu
meski hanya senyuman yang terlontar
di pucatnya bulan awal Disember
namun aku masih memilin rasa
pada selaksa harapan
kerana ketegaran hatiku itu bukanlah
seumpama wajahku
seorang perempuan yang berwajah sayu !






No comments:

Post a Comment