Friday, December 6, 2013

AKU DAN NOVEMBER



November telah pun melambai
menandakan usai perjalanannya
di setiap segala debar yang memburu
di detak jantungku
ada sisa November yang berpamit
meninggalkan aku pada Disember
yang sedang menggamit.

November tidak pernah tau
andai aku telah belajar mencintai
setiap denting waktu yang ia cicipi
teruntuk aku menjadi lebih dewasa
maka beginilah aku...
mencintai apapun dengan caraku
yang sesederhana aku.

Biarlah Disember mengejek aku
tentang kerinduanku untuk kembali
bertemu November yang telah pergi
namun ia tidak pernah tau
andai ada senyumku yang jatuh
bersama rinai hujan November
yang luruh membasahi lantai hati
ada tertawa yang riuh
di gelap malam November
yang sehingga kini menjadi peneman
untukku selusuri denai Disember
yang mulai mampir ke sisi.

Biarlah November kepergian
kerana ada keindahan yang ia tinggalkan
setiap satunya ku rajut 
menjadi benang kenangan
yang bakal menjadi selimut buatku
kala dingin hujan Disember
datang merenggut hangatku.






No comments:

Post a Comment