Thursday, January 2, 2014

PERCAKAPAN SUNYI



Ada yang hilang di mataku
saat percakapan sunyi ini berlanjutan
aku sedang berkata-kata dengan diriku
ya...cuma dengan diriku
ketika aku terus menatap kedalam matamu
dengan penuh cinta dan kerinduan
engkau hanya membisu..
menjadikan aku berbicara pada sepi
dan bermulalah percakapan sunyi.

Canda tawamu kini kian samar
mataku kian bening menahan sendu
ingin saja aku menjadi kabut
di danau hatiku yang semakin beku
bahkan embun yang menghiasai rambutku
sudah tidak lagi berwarna indah..
semuanya menjadi pudar..kian hambar
kerana bicaraku sekedar
menjadi sebuah percakapan sunyi.

Ingin saja ku bunuh hiruk-pikuk
aku murka pada langit tadi senja
kerana bicaraku tidak lagi tersambut
lalu aku membawa senyum-senyumku ini
menjauh darimu yang kian menyepi
biarkanlah aku menyendiri
bersama-sama percakapanku yang sunyi.




No comments:

Post a Comment