Sunday, February 9, 2014

KARAM



Disepanjang perjalanan singkatku ini...
telah tertoreh tentang catatan yang panjang
pada langitku yang tak pernah berujung mimpi
dan aku yang sedang karam ke dasar hatiku sendiri.

Pada wajahku yang berona mendung
aku adalah seonggok awan kesayuan yang murung
di setiap sudut bumi yang ku dekap hanyalah hampa
maka terpuruklah aku sendirian di kubangan cinta.

Aku ingin sekali merasa tenang di haribaan bumi
namun ternyata hatiku telah pun dimatikan di sini
aku menerawang tatkala aku karam di lubuk hati
tanpa ada yang sedar andainya jiwaku semakin mati.

Namun aku telah pun berjanji untuk mekar
kerana aku adalah kembang yang mengurniakan wangi
meski aku karam sendirian di sini..
takkan ku lelah untuk menyaksikan awan gelap
yang selalu menggelantung di langit hari
maka aku kan ke permukaan demi kebangkitan emosi
dan kembali bangkit menerajui mimpi.






No comments:

Post a Comment