Saturday, February 22, 2014

AKU KEMBALI



Aku tidak kematian rasa..
telah kularungkan sekujur cinta ini
pada sebuah perahu kertas di samudera sana
dan rona kebiruan rindu ini..
telah menyelubungi dan aku menjadi pilu.

Meski yang tersisa cuma helaan nafas
namun aku tidak pernah terlupa
bagaimana untuk mengeja sebaris namamu
pada fatamorgana itu aku pertaruhkan
sebuah dambaan juga sepenuh kesetiaan
yang takkan pernah engkau membayangkan.

Aku tidak mau terus meratapi lembar lalu
maka izinkan aku menghapuskan masa kelabu
menata mahligai indah demi kehidupan baru
sebiduk kita harungi dalam cinta abadi selalu.

Nantilah aku di malam ini nanti..
aku akan kembali menjadi perempuan purnama
yang menjadi lantera penyuluh gelapmu
tika matahari petang itu berpamitan pulang
bersedialah engkau untuk menyambut aku
yang membawamu selautan cinta dan juga rindu.








No comments:

Post a Comment