Sunday, November 24, 2013

BERIKAN AKU CINTA



Beberapa deretan huruf ku reguk

kataku.."berikan aku cinta.."

seakan senja terbenam di pelupuk mata

perasaan ini turut merasa kesayuannya.


Lantas ku perintahkan..

berjalan sajalah duhai masa

biarkan saja aku menyulam khayal pada dukaku

di sore nanti akan ku aduk-adukkan mimpi nan semu.


Dalam tuntunan senja yang bakal mampir

biarkan aku terlanjur usang di sini

akan ku lumuri sekujur jiwaku ini 

dengan haruman pintaanku yang sakti.


"Berikan aku cinta...."

deretan huruf yang kian bergema...

"berikan aku  cinta..."

rasakanlah keindahannya !


Maka...barangkali kau berharap agar aku

melepaskan semua keluh kesah yang melekat di mekar bibirku

kerana telah kau titipkan semua bahagia di sela kesunyian

dan di kesunyian itulah kita pun menjalinkan percintaan.


Justeru..telah kau berikan aku cinta...

No comments:

Post a Comment